Britský obchodný reťazec Tesco aktuálne prichádza na slovenský trh so značkou Žabka. Vyše sto [...]
Ecommerce v Nemecku mal v roku 2020 hodnotu 83,3 miliárd eur. Jedná sa o nárast o 14,6 % v porovnaní s minulým rokom. Tento nárast je značný, pretože priemerný nárast za posledné tri roky dosahoval „len“ 11,3 %.
Samozrejme, tento výrazný nárast hrubého predaja tovaru v nemeckej ecommerce úzko súvisí s prepuknutím koronavírusu a s ním spojenými lockdownami. Minulý rok mala ecommerce v Nemecku hodnotu 72,6 miliárd eur.
Tieto nové čísla pochádzajú od ecommerce asociácie Bevh, ktorá zároveň vysvetľuje, že približne jedno z ôsmich eur za nákupy tovaru na domácnosť bolo utratené online. A napriek tomu, že obchody s potravinami, drogérie a lekárne ostali v Nemecku otvorené, tovar ako potraviny a lieky zaznamenal najväčší nárast v online maloobchode.
Ďalšie zaujímavé zistenie je, že skoro každý tretí online kupujúci v roku 2020 mal nad 60 rokov. Za predchádzajúci rok mala v Nemecku táto veková kategória na svojom konte menej ako štvrtinu všetkých online tržieb, zatiaľ čo v súčasnej dobe si štyria z desiatich online zákazníkov v tejto krajine objednávajú viac ako raz za týždeň.
„Koronavírusová pandémia výrazne urýchlila vývoj obchodu smerom k ecommerce a naše odvetvie splnilo svoj prísľub v oblasti výkonu,“ uviedol riaditeľ Bevh Gero Furchheim. „Tento vývoj sa už nezvráti. Z tohto dôvodu je nutné, aby spoločenská i politická rétorika zmenila svoju perspektívu: v budúcnosti budú ecommerce a jej procesy predstavovať východiskový bod pre zákazníkov chystajúcich sa nakupovať. Centrá miest a maloobchodníci budú potrebovať tento digitálny základ, aby mohli svojim zákazníkom ponúknuť pridanú hodnotu nad rámec ich pevného sortimentu. Územné plánovanie sa konečne bude musieť tejto realite postaviť čelom a začať dôsledne zapojovať tých, ktorí utvárajú toto nové odvetvie.“
Zdroj: ecommercenews.eu
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?