Zalando testuje virtuálnu kabínku: novinka, ktorá môže zmeniť budúcnosť online nakupovania

 10. 05. 2023

Zalando, jeden z najväčších online predajcov módy v Európe, testuje novú virtuálnu kabínku, ktorá by mohla zmeniť budúcnosť online módneho nakupovania. Zákazníci si môžu vybrať odevy a pomocou kamerovej technológie vidieť, ako by na nich vyzerali. Novinka je súčasťou trendu, kedy sa e-shopy snažia nájsť nové spôsoby, ako zvýšiť príťažlivosť svojich webových stránok a zlepšiť skúsenosti svojich zákazníkov.

Spoločnosť Zalando spustila pilotný projekt virtuálnych skúšobných kabíniek na všetkých svojich 25 trhoch. Odteraz si zákazníci môžu virtuálne vyskúšať 23 rôznych párov džínsov v obchode Zalando Fashion Store pomocou avatara.

Pilotný projekt je súčasťou iniciatívy Size & Fit spoločnosti Zalando. Touto technológiou chce Zalando uľahčiť nákup džínsov. Pokiaľ ide o hľadanie správnej veľkosti, džínsy patria medzi najťažšie položky, pretože neexistujú jednotné štandardy veľkosti, vysvetľuje Zalando. Jedným z hlavných cieľov iniciatívy Size & Fit je predchádzať vráteniu tovaru

V rámci pilotného projektu si zákazníci môžu vytvoriť vlastného 3D avatara. Stačí, ak zadajú svoju výšku, hmotnosť a pohlavie. Pomocou svojho avatara si potom môžu používatelia vyskúšať rôzne veľkosti a skontrolovať, ako im sedí vybraný sortiment džínsov vrátane 22 kusov od rôznych značiek.Podobne ako na termovíznej snímke, rôzne farby na avatarovi ukazujú, v ktorých oblastiach sú džínsy viac priliehavé alebo voľné.

Túto inovatívnu technológiu už otestovalo viac ako 30 000 zákazníkov spoločnosti Zalando v pilotných projektoch so značkou Puma a vlastnou značkou Zalando, Anna Field. 

Prostredníctvom pilotných kampaní chceme pochopiť, ako zákazníci používajú novú technológiu. Na základe toho môžeme vyvinúť škálovateľné riešenie do budúcnosti. Už teraz vidíme, že záujem o kampane rastie: približne polovica zákazníkov si na svojom avatarovi vyskúšala viac ako jednu veľkosť,” hovorí Stacia Carr, viceprezidentka pre inžinierstvo spoločnosti Zalando.

Zdroj: ecommercebridge.sk

Súvisiace články

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?