DPD SK ako prvá slovenská spoločnosť prechádza do SAP Cloudu

 01. 03. 2023

Kuriérska spoločnosť DPD Slovensko neustále rastie a rozhodla sa prejsť zo súčasného ERP systému na riešenie SAP Cloud. Management firmy sa rozhodol pre prechod k výkonnejšiemu a efektívnejšiemu systému, aby zvládali spracovávať stále väčšie a väčšie množstvo dát.

Management DPD SK vie, že veľkí zákazníci vyžadujú množstvo špecializovaných riešení, ako je napríklad systém pre účtovníctvo a controlling. Ten spracováva mesačne účtovné doklady k státisícom zásielok. „Po predimplementačnej analýze sme klientovi odporučili migráciu do SAP Public Cloudu, ktorý riešenie pre takéto prípady použitia ponúka,“ hovorí Boris Zovčák, COO a spoluzakladateľ BiQ Group.

Na základe dodanej predimplementačnej analýzy sa v DPD SK rozhodli pre migráciu do SAP Public Cloudu, ktorý sa ukázal byť správnou odpoveďou na ich potreby, pretože poskytuje požadované funkcie a ich počet navyše priebežne rozširuje. Navyše umožňuje napojenie na externé systémy.

Vďaka konzultácii s expertmi z BiQ Group sme si urobili jasnú predstavu o cenovom rozsahu, časovom rámci a prispôsobení ponúkaných procesov, ktorá si bude prechod do SAP Cloudu vyžadovať. Navrhnutie nového systému fakturácie nás len utvrdilo v tom, že riešenie bude korešpondovať s našimi potrebami a zaistí biznisovú kontinuitu,“ hovorí Peter Radačovský, CIO v DPD SK.

V rámci predchádzajúcej spolupráce dodal BOOTIQ SK pre DPD SK riešenie, ktoré počíta balíky, rieši pohyby v preprave a teraz vďaka SAPu aj zúčtováva finančné transakcie, keď sa zásielky prepravia. To je kľúčové najmä pre veľkých zákazníkov, ktorí kvôli vysokým objemom zásielok dostávajú fakturáciu mesačne.

Na mapovanie procesov v spoločnosti využili experti z BiQ Group softvérový nástroj spoločnosti SAP, ktorý dokáže biznisové procesy previesť do diagramu a modelovať budúci stav. Umelá inteligencia dokáže sledovať, ako efektívne sa spracujú doklady a kde vznikajú problémy plošne alebo na konkrétnych dátach.

Keď sa veľká firma rozhodne robiť zásadné zmeny, vyžaduje vopred dôkladnú analýzu procesov a jasný model zmien, respektíve ako bude vyzerať budúci stav. V BiQ Group na to máme nástroje Process Modeler a Collaboration Suit. Do nich môžu vstupovať aj kľúčoví ľudia z firmy a priebeh riešenia pripomienkovať. Vďaka tomu je možné optimalizovať prácu a celý proces zvládnuť pomerne rýchlo. V rámci svojho tímu sa môžeme oprieť o špičkové know-how konzultantov a IT architektov z Novasoftu, ktorí u zákazníkov koordinujú výber a rozsah jednotlivých komponentov. Práve vďaka tejto synergii a agilnému prístupu k požiadavkám dokážeme riešenie od SAPu implementovať niekoľko mesiacov,“ dopĺňa Peter Výboh, head of SAP v BOOTIQ SK.

Zdroj: systemylogistiky.sk

Zdroj obrázku: dpd.com

Súvisiace články

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?