Už po dvanásty krát prebehla na Slovensku zásadná logistická akcia LOG-IN, jediné slovenské fórum [...]
Už po dvanásty krát prebehla na Slovensku zásadná logistická akcia LOG-IN, jediné slovenské fórum zamerané na inovácie v logistike. Tento ročník sa konal 19. apríla 2018 v konferenčných priestoroch hotela DoubleTree by Hilton v Bratislave a takmer 160 účastníkov si mohlo vypočuť množstvo prezentácií o najlepších logistických riešeniach, ktoré sa v poslednej dobe na trhu objavili.
Celodenný konferenčný program fóra LOG-IN 2018 odštartoval vizionárskou prednáškou profesor Peter Staněk zo Slovenskej akadémie vied. Ako bude spoločnosť vyzerať v robotizovanej dobe? Štvrtá industriálna revolúcia a zmeny produkčných systémov prinesú i zmenu dopravnej logistiky. Vyriešia nové druhy pohonných systémov aj súčasné úzke miesta dopravnej infraštruktúry? Podľa profesora Staněka nie – tým, že presadneme do elektrických a autonómnych vozidiel sa súčasné dopravné zápchy neodstránia. Pripomenul i, že je potrebné, aby sa ľudia naučili využívať svoj čas. Peter Varga, generálny riaditeľ Sekcie cestnej dopravy z Ministerstva dopravy a výstavby SR zase ukázal aktuálny stav a plány v oblasti cestnej infraštruktúry na Slovensku. Priblížil i súčasný stav okolo budovania bratislavského obchvatu či križovatky Triblavina.
Z garáže v Seattli po doručenie do 13 minút bol názov prednášky Aleksandara Mackova, Senior Operations Managera spoločnosti Amazon. Nielen že predstavil históriu a budovanie tohto internetového gigantu, ale aj účastníkom konferencie priblížil fungovanie centra reverznej logistiky v Seredi. Zahraničné investície sme vždy vítali s veľkou radosťou. Lenže Slovensko sa postupne zmenilo na akúsi montážnu dielňu a sklad všetkého možného. Sú zahraničné investície všeliekom? Na túto otázku sa pokúsili odpovedať účastníci prvej panelovej diskusie fóra – Oto Pisoň z agentúry SARIO, Martin Vlachynský z inštitútu INESS, Braňo Jendek zo spoločnosti 108 AGENCY a Peter Jánoši z P3 Logistic Parks.
Odpoludňajšiu časť fóra LOG-IN začala prípadová štúdia s názvom Automatizácia procesov dodávok obalov. Milan Pakoš zo spoločnosti Smurfit Kappa a Simone Van Egmond z cukrovinkárskej spoločnosti Cloetta priblížili automatizované riadenie výrobných a dodávateľských kapacít so skladovými zásobami v kontexte s aktuálnymi potrebami trhu. Pripomenuli, ako dokáže EDI komunikácia dodávateľa a zákazníka zjednodušiť a zefektívniť vzájomnú spoluprácu. Že to e-shopy, a vlastne celkovo i predajcovia spotrebnej elektroniky, dnes vôbec nemajú ľahké, potvrdil Oto Hausmann, riaditeľ logistiky spoločnosti DATART INTERNATIONAL, ktorý predstavil účastníkom fóra kombináciu viackanálovej logistiky a služieb pre zákazníkov. Zdôraznil, že doplnkové služby si robia vlastnými silami a nie prostredníctvom logistického partnera. Aké výhody prináša prepojenie logistického centra s kontajnerovým terminálom porozprával Tibor Majzún, generálny riaditeľ firmy cargo-partner SR. Prejsť na druhý koniec kontinentu aj bez obrovského rozpočtu bola hračka – v porovnaní s prepravou motorky cez oceán alebo zvládnutím colnej administratívy. Aj o tom, ako môže profesionálny logistický partner pomôcť pri plnení dobrodružných snov, bola tak trochu netradičná prednáška cestovateľa Pavla Suchého a Benjamína Chladného zo spoločnosti DB Schenker. Pavel Suchý potom účastníkom fóra prezradil, že už plánuje ďalšiu cestu naprieč Afrikou.
Záverečný blok prednášok bol venovaný predovšetkým inovatívnym riešeniam v logistike. Marek Maťovčík z firmy SysTech Group a Rob Keij zo spoločnosti Kivnon Logistica predstavili bezobslužné vozíky Kivnon AGV i výhody, ktoré plynú z ich nasadenia. Ako sa môžu firmy pri svojich firemných cestách jednoducho zapojiť do ochrany životného prostredia? Medzinárodný ekologický projekt predstavili Tomáš Zahajský a Roman Kohút zo spoločnosti CCS Slovenská spoločnosť pre platobné karty. Juraj Šarina zo spoločnosti BITO-Skladovacia technika zase predstavil LEO LOCATIVE – bezobslužný transportný systém, ktorý je pripravený na okamžité nasadenie bez komplikovaného programovania. Last Mile Management, tak ako ho priblížil Tomáš Pelikán zo spoločnosti Bossard CZ, neposkytuje iba plynulé a spoľahlivé zásobovanie B a C dielmi, ale umožňuje celkovú transformáciu výroby v duchu Priemyslu 4.0.
Už tradičným vyvrcholením logistického fóra LOG-IN bola panelová diskusia nazvaná Padlo remeslo na (zlaté) dno? Ako už z názvu vyplýva, diskusia sa venovala najmä odbornému vzdelávaniu. Za diskusný stôl sa posadili: Tibor Majzún, cargo-partner SR, Martin Zatkalík, Stredná odborná škola dopravná, Katarína Zemánková, INDEX NOSLUŠ, a Ladislav Kováč, Štátny inštitút odborného vzdelávania. To, že je na Slovensku nedostatok pracovných síl, je už dávno známe. Chýbajú i profesie, ktorých bol ešte nedávno dostatok. Pomôže v tejto situácii duálne vzdelávanie? Prečo vlastne deti nemajú záujem o odborné školstvo? Ako ho zatraktívniť? Nad týmito otázkami sa zamýšľali účastníci diskusie.
V programe konferencie LOG-IN opäť nechýbal speed-datingový systém stretnutí BizLOG, kedy obe strany rýchlo zistia, či bude prínosné rozvinúť jednanie ďalej do konkrétnej podoby. Uskutočnilo sa cez 40 stretnutí! BizLOG umožňuje veľmi efektívne získať zaujímavé kontakty a informácie ako strane potenciálnych užívateľov služieb a produktov, tak aj ich poskytovateľom.
Na celodenný konferenčný program plynulo naviazal VIP logistický večer. Hotel DoubleTree by Hilton tak hostil ako konferenciu, tak aj už XXIII. Logistický Business Mixér, tento raz v kubánskom štýle. Uvoľnená atmosféra na hotelovej terase bola ideálnym prostredím pre networking. Diskutovalo sa nad pohárom vína, miešaným drinkom aj pohárikom kvalitného rumu, to všetko dopĺňala živá hudba a sprievodný zábavný program.
Súčasťou fóra LOG-IN bola i návšteva logistických centier. Cieľom tejto programovej časti je predstaviť „logistiku v praxi“ a sprostredkovať informácie o zaujímavých projektoch priamo od manažérov významných logistických lokalít. V predvečer fóra – 18. apríla mali účastníci unikátnu príležitosť vidieť nakládku lietadla DHL a na druhý deň po fóre – 20. apríla zase mohli navštíviť sklad spoločnosti Panalpina.
Zdroj: Tlačová správa ATOZ Marketing Services
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?