Každý 10. dopyt neuspokojený, českým e-shopom chýbajú technológie

 11. 06. 2021

Covid situácia sa v online predaji stala jednak veľkou príležitosťou, jednak aj deštrukciou a to najmä pre menšie a stredné e-shopy, ktoré, ako vyplýva z dát spoločnosti Inventoro, sa nestíhajú prispôsobiť masívnemu nárastu online predajov.

Priemerná dostupnosť tovaru v malých a stredných e-shopoch v Českej republike je podľa interných dát spoločnosti Inventoro 89 %. Toto číslo hovorí, že 11 zákazníkov zo 100 si chce niečo kúpiť, ale nemôžu, pretože predajca má tovar vypredaný. Pričom tieto premárnené príležitosti znamenajú pre priemerný český online obchod 221 000 Kč v ušlých tržbách každý mesiac.

Predajcom rapídne rastie hodnota ich zásob

Oproti tomu (a proti logike veci) predajcom rapídne rastie hodnota ich zásob. Podľa údajov Inventoro, meraných na skutočných klientoch, je 40 % zásob u online maloobchodníkov nadbytočných. Pričom u niektorých toto číslo presahuje aj 60 %.

„Zlatá horúčka online nakupovania v období globálnej pandémie si začína vyberať svoju daň. Nízka dostupnosť tovaru a vysoká hodnota zásob: to sú dva jasné signály, že v českých eshopoch existuje ešte parník príležitostí na zlepšenie ziskovosti,” hovorí Tomáš Formánek, CEO spoločnosti Inventoro.

S vyšším počtom predajov a produktov exponenciálne rastie komplexnosť riadenia firmy

Podľa neho príčinou týchto hodnôt je, že sa predajcovia snažia kočírovať prudký nárast predajov tradičným spôsobom, teda sedliackym rozumom. To je však neudržateľné. „S vyšším počtom predajov a produktov exponenciálne rastie komplexnosť riadenia firmy. V určitom momente majitelia firiem už neudržia všetky čísla v hlave a začne im to prerastať cez hlavu. To je úplne iná prax oproti veľkým hráčom, ktorí sú zvyknutí riadiť svoju prevádzku pomocou pokročilej matematickej predikcie,” vysvetľuje Formánek a dodáva, že ušlé predaje väčšinou zhodnotia práve dominantní hráči na úkor rodinných lokálnych predajcov.

Zdroj: systemylogistiky.cz

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?