Spoločnosť Henkel, popredný svetový dodávateľ spotrebného tovaru a zároveň inovátor v oblasti [...]
Umelá inteligencia systému iNVOiCE FLOW pomáha pri spracovaní a schvaľovaní prijatých faktúr po novom aj v spoločnosti Smart Comp., poskytovateľovi internetového pripojenia Netbox a internetovej televízie Kuki v Českej a Slovenskej republike.
iNVOiCE FLOW vo firme Smart Comp. spracováva prijaté faktúry. Systém si z e-mailovej schránky sťahuje doklady, pomocou umelej inteligencie z nich vyčíta údaje a po schválení faktúry tieto údaje sám prepíše do podnikového systému. Tým znižuje podiel ručnej práce, ktorý je inak na spracovanie prijatých faktúr nevyhnutný.
„Systém iNVOiCE FLOW šetrí nášmu fakturantovi asi tretinu pracovnej doby, takže približne 50 hodín práce mesačne. Zatiaľ po ňom vyťažené údaje z dokladov kontrolujeme, ale všímame si, že systém sa postupom času učí a je čím ďalej úspešnejší. Čoskoro ručnú kontrolu obmedzíme a časom možno úplne zrušíme,“ opisuje svoje skúsenosti s Invoice Flow hlavná účtovníčka spoločnosti Smart Comp., Šárka Pavelková.
SMART Comp. mesačne pracuje s 350 prijatými faktúrami. Ak niektorá firma rieši dokladov viac, môže byť časová úspora vyššia. „Máme klientov, ktorí každý mesiac spracovávajú vyššie stovky alebo nižšie tisíce prijatých faktúr. Takéto firmy tak vďaka systému na automatické spracovanie faktúr ušetria aj jedného človeka. Pre klientov s menším počtom faktúr je hlavnou pridanou hodnotou prehľad nad schvaľovacím procesom, ktorý má v ich prípade zvyčajne viacero úrovní. Ďalším príkladom môže byť viacero pobočiek, a teda prítomnosť schvaľovateľov v rôznych mestách,“ hovorí Kateřina Líbalová z GRiTu, produktová manažérka iNVOiCE FLOW.
Systém totiž neslúži len na automatický príjem a spracovanie faktúr, zjednodušuje aj schvaľovací proces. „Pretože sme akciová spoločnosť, schvaľuje niektoré faktúry aj predstavenstvo. Celkovo sa u nás do schvaľovacieho procesu zapája až tridsať ľudí. K iNVOiCE FLOW sa však môže pripojiť neobmedzený počet užívateľov naraz, ľuďom chodia notifikácie, faktúry môžu schvaľovať aj z mobilu. Je to pohodlnejšie než schvaľovanie faktúr v ERP,“ dodává Pavelková.
„Naša firma vždy patrila medzi popredných hráčov v oblasti digitálnych technológií v Česku, takže prechod na podobný systém bol logickým krokom. Eliminovali sme rutinnú prácu a sme presvedčení, že automatizácia spracovania prijatých faktúr je budúcnosť, ku ktorej sa časom pridajú aj ďalšie firmy,” uzatvára Martin Ryšavý, finančný riaditeľ Smart Comp.
Viac o automatickom spracovanie prijatých faktúr v spoločnosti Smart Comp. si môžete prečítať v prípadovej štúdii.
Zdoj: GRiT
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?