Kľúčovým faktorom pre udržanie rýchleho rastu je pre maloobchodnú spoločnosť 1. day čo možno [...]
Rozvoj elektronickej výmeny dát prináša do firiem nahradenie zložitých a prácnych manuálnych procesov obehu daňových a logistických dokladov. Štúdia renomovanej spoločnosti IDC preukázala priamu súvislosť medzi tým, ako zvýšené prijímanie technológií B2B integrácie medzi jednotlivými podnikovými systémami obchodujúcich protistrán priamo zvyšuje výkon dodávateľského reťazca (SCM).
„Prijatie integračných B2B technológií má vynikajúce obchodné výsledky,“ hodnotí Lorenzo Veronesi, Research Manager spoločnosti IDC, ktorá priniesla výsledky celosvetového výskumu dopadov zavádzania technológií B2B na oblasť výroby a procesov dodávateľsko-odberateľských vzťahov. Štúdia IDC Manufacturing Insights bola sponzorovaná spoločnosťou GXS a sústredila sa na vybrané metriky dodávateľského reťazca, ktoré sa preukázateľne zlepšili nasadením EDI komunikácie (Electronic Data Interchange) na výmenu štruktúrovaných elektronických dokladov a ich automatizované spracovanie ERP systémom.
Hneď ako sú vďaka EDI komunikácii obchodné B2B procesy automatizované a transakcie prenášané elektronicky, najčastejšie s využitím EDI XML formátov, je prvým dostupným prínosom samotný vyšší prehľad o toku týchto plnení, čo urýchľuje celý proces rozhodovania v obchode a logistike. To umožňuje tiež rýchlo reagovať na meniace sa požiadavky zákazníkov a optimalizovať potrebným smerom obchodné procesy. Práve dáta prenášané cez EDI komunikáciu sú presne tým druhom informácií, ktorý potrebuje obchodujúca firma mať na dosah ruky, pokiaľ chce zostať konkurencieschopná na svojom trhu.
Dopady, ktoré štúdia uvádza, sú, najmä z ekonomického hľadiska, skrátenie doby na spracovanie dokladov s využitím EDI komunikácie o 156 %, zvýšenie schopnosti reakcie na nepredvídateľné udalosti na trhu o 89 % a v neposlednom rade 22% zníženie použitého objemu hotovosti na vykrytie obchodných prípadov. Z pohľadu logistiky je tak významným dopadom 48% zlepšenie dodacích lehôt zákazníkom a 35% zlepšenie obrátkovosti zásob.
Ak ste kupujúcim na strane objednávkovej transakcie, tak EDI komunikácia poskytne potrebné dáta na odpovede na otázky, ako sú:
A teraz si predstavte, že ste naopak dodávateľom takejto objednávkovej transakcie, potom chcete odpovede na iné otázky, ako napríklad:
Existuje tak niekoľko typov informácií, ku ktorým potrebuje manažér rýchly a jednoduchý prístup s cieľom urobiť obchodné rozhodnutie. Podľa správy 65 % opýtaných firiem uviedlo, že potrebujú zlepšiť svoje schopnosti analyzovať práve takéto dáta. A polovica všetkých spoločností pripúšťa, že do týchto informácií doteraz investuje menej, než treba, aby sa vyhli opakovaným problémom, ktoré zvyšujú náklady v reťazci.
Ako ste na tom so zavádzaním, či rozvojom EDI komunikácie s obchodnými partnermi vy?
Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?