Digitalizácia ľudsky a jednoducho? Grit radí, ako na to

 15. 03. 2022

Nezrozumiteľná komunikácia a predpoklad, že digitalizácia je záležitosťou len veľkých spoločností. Dva najčastejšie dôvody, prečo sa malé, stredné alebo netechnické spoločnosti vyhýbajú digitalizácii a nevyužívajú jej výhody. Ako teda komunikovať o digitalizácii ľudským a zrozumiteľným spôsobom, aby aj menší hráči pochopili jej výhody? Odpoveď na túto otázku ponúka kampaň Prasknite digitálnu brblinu spoločnosti GRiT, popredného českého poskytovateľa cloudových služieb.

„Najmä u malých, stredných a netechnických firiem často vidíme, že sa digitalizácii vyhýbajú, pretože nerozumejú jej prínosom, alebo si myslia, že sa týka iba veľkých firiem. Nepomáhajú tomu ani dodávatelia, ktorí sú v komunikácii príliš technickí a používajú nezrozumiteľné výrazy. Sami ale vieme, že o digitalizácii je možné hovoriť jednoducho a zrozumiteľne,“ vysvetľuje vznik kampane CEO Gritu Lubomír Veselý.

Grit v kampani popisuje, aké sú prínosy digitalizácie, na čo si dať pri digitalizovaní pozor alebo ako s digitalizáciou začať. Na príkladoch reálnych firiem ukazuje, že digitalizácia nemusí obnášať kompletné zmeny všetkých firemných procesov, ale že väčšina firiem začína čiastkovými krokmi. V kampani spomínajú napríklad zavedenie čítačiek čiarových kódov v sklade, elektronickú výmenu dokladov cez systém EDI alebo zbieranie faktúr do jedného e-mailu, kde ich umelá inteligencia vyťaží a ušetrí prácu účtovníkom.

„Vykonali sme prieskum medzi stovkou českých firiem a zistili, že 60 % z nich začínalo digitalizáciou toku obchodných dokladov, teda faktúr, objednávok alebo dodacích listov. Zaviedli napríklad ich elektronickú evidenciu alebo automatické spracovanie,“ vysvetľuje Veselý.

Práve takto začínala napríklad sieť lekární Pilulka, ktorá je dnes lídrom v digitalizácii lekárenstva. „U nás sme ako prví digitalizovali logistiku a tok dokladov spojený so zásobovaním tovaru. Bola doba, kedy sme elektronický dodací list s tovarom vytlačili na papier a potom ho do iného softvéru v rovnakom počítači prepisovali. Týchto zbytočne zdĺhavých procesov sme sa potrebovali zbaviť,“ dodáva COO Pilulky Michal Hanáček.

Zdroj: systemylogistiky.sk

Reklama

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?