Už poznáme víťaza cien EDIZone 2020 – je ním firma Henkel vďaka elektronizácii dokladov s Lidlom

 12. 01. 2021

Desiaty ročník súťaže portálu EDIZone už pozná svojho víťaza ceny za projekt v oblasti elektronizácie obchodných a logistických procesov. Stal sa ním Henkel, a to za spoluprácu s reťazcom Lidl pri zavádzaní elektronickej výmeny dokladov. Teraz sa Henkel môže pochváliť faktom, že takmer 100 % svojich dokladov vybavuje elektronicky. Do finále sa ďalej dostala spoločnosť Smart Comp., ktorá spracováva prijaté doklady pomocou umelej inteligencie, a Parfumerie Douglas, ktorá zaviedla automatizáciu nákupného procesu.

Odborný portál EDIZone každoročne oceňuje firmy a projekty, ktoré inovujú obchodné a logistické procesy pomocou automatizácie a elektronizácie, a stávajú sa tak priekopníkmi podobných riešení v českom prostredí. Tento rok sa vyhlásenie cien kvôli koronavírusu preventívne presunulo do on-line prostredia a prebehlo formou interaktívnej prezentácie. „Napriek tomu, že sme popularizátori digitalizácie a odovzdávanie prebehlo hladko, presun do on-line prostredia nás zamrzel. Veríme, že budúci rok už víťazom potrasieme pravicami a svoj triumf s nami oslávia priamo na mieste,“ hovorí Ladislav Chovítek z redakcie EDIZone.

V tomto ročníku bodovali predovšetkým projekty veľkých spoločností, ktoré automatizovali komunikáciu s obchodnými partnermi. Podobné projekty sa v roku 2020 kvôli pandémii stali kľúčovými naprieč odbormi. „Automatizácia výmeny dokladov šetrí náklady, umožňuje rýchlejšie vybavovať viac zákaziek a obmedzuje papierové doklady, čo okrem iného umožňuje poslať zamestnancov na home office. Firmy, ktoré tieto systémy používajú, mali veľkú výhodu už pri prvom marcovom lockdowne,“ vysvetľuje Ladislav Chovítek.

Absolútnym víťazom sa tento rok stal projekt spoločnosti Henkel. Henkel spolupracuje s Lidlom a dodáva mu napríklad kozmetiku, pracie prášky a ďalší tovar. Obe spoločnosti najnovšie riešia vzájomnú obchodnú komunikáciu výhrade prostredníctvom systému EDI. Faktúry a objednávky si posielajú štruktúrovanou elektronickou formou, čo výrazne urýchľuje obchodný proces a ťažia z toho obe firmy. „My v Henkeli vďaka EDI rýchlejšie spracujeme objednávky a nedochádza k zámene tovaru, čo je výhoda pre zákaznícky servis. V Lidli zas vďaka EDI faktúram nemusia doklady ručne prepisovať – faktúra sa im automaticky načíta a prepíše do podnikového systému,“ hovorí Eva Malíková, EDI/ECR Project Manager vo firme Henkel.

Do finále sa dostal takisto projekt Parfumerie Douglas, vďaka ktorému automatizovali nákupný proces. Predtým zápasili s ťažko dohľadateľnými dokumentmi alebo s príliš drahými nákupmi. Preto zaviedli riešenie od spoločnosti GRiT. Systém riadi schvaľovací proces objednávok, odosiela objednávky dodávateľom a automaticky spracováva prijaté faktúry. V Douglase vďaka tomu zrýchlili nákup a majú lepšiu kontrolu nad rozpočtami jednotlivých oddelení.

Posledným finalistom je projekt firmy Smart Comp., ktorá zaviedla riešenie na automatické spracovávanie a schvaľovanie prijatých faktúr pomocou umelej inteligencie. Systém s názvom iNVOiCE FLOW vyčíta údaje z každej prijatej faktúry, pošle faktúru na schválenie a potom tieto údaje sám prepíše do podnikového systému. „Systém iNVOiCE FLOW šetrí nášmu fakturantovi asi tretinu pracovného času, takže približne 50 hodín práce mesačne,“ opisuje Šárka Pavelková, hlavná účtovníčka spoločnosti Smart Comp. Spoločnosť SMART Comp. je poskytovateľom internetového pripojenia pod značkou Netbox a internetovej televízie pod značkou Kuki.

Tohoročné ceny EDIZone dokazujú, že pandémia koronavírusu prináša aj pozitívne efekty a čoraz viac firiem sa venuje digitalizácii a zefektívňovaniu svojich obchodných procesov. V roku 2021 v tomto smere očakávame ešte väčší rozmach a predpokladáme, že sa do digitálnej transformácie zapoja aj firmy, ktoré dosiaľ skôr vyčkávali.

Mediálnymi partnermi súťaže vyhlasované odborným portálom EDIZone sú magazíny Systémy logistiky a Tovar & Predaj vydavateľstvo Atoz Group.

Mohlo by Vás zaujímať:

Potrebujete poradiť s riešením pre vašu firmu?